• Wpisów: 16376
  • Średnio co: 5 godzin
  • Ostatni wpis: 120 dni temu, 21:30
  • Licznik odwiedzin: 985 839 / 3867 dni
 
nortus
 

Na drzewach w różnych miejscowościach Żywiecczyzny wiszą ulotki:

"Uwaga!Golgota Beskidów drogą krzyżową szatana. Ostrzegają katolicy!".

Katolicka publicystka doszukała się natomiast w stacjach na Matysce masońskiej symboliki. - I co teraz? - martwią się górale.


Beskidzka Golgota to pomysł nieżyjącego już Stanisława Gawlika, proboszcza z miejscowości Radziechowy. Najpierw z okazji nowego tysiąclecia na wzgórzu Matyska stanął ponaddwudziestometrowy krzyż. Pomogli go budować mieszkańcy.
Potem ksiądz wymyślił: wybudujemy tutaj plenerową Drogę Krzyżową.

Stacje Beskidzkiej Golgoty zaprojektował kra-kowski profesor Czesław Dźwigaj.W 2004 pojawiła się pierwsza z nich: Stacja XIV, czyli złożenie ciała Pana Jezusa do grobu. Ksiądz Gawlik zmarł, ale budowę postanowił kontynuować jego następca, ksiądz Ryszard Kubasiak.

Beskidzka Golgota jest bardzo oryginalna. Stacja V pokazuje, jak Jezusowi zamiast Szymona Cyrenejczyka krzyż pomaga nieść Jan Paweł II. Stacja XI, czyli przybicie Jezusa do krzyża, przedstawiona jest bardzo realistycznie.
Oprawcą Jezusa jest Śmierć. Matyska to cel pielg-rzymów z całej Żywiecczyzny.
Miejsce stało się także wielką atrakcją turystyczną.

Profesor Dźwigaj bywa krytykowany za pomniki Jana Pawła II, ale trzeba przyznać, że ta droga krzyżowa mu się udała. Stacje są bardzo realis-tyczne, poruszające. Nie sposób przejść obok nich obojętnie - ocenia Janusz Woźniak z Warszawy, który odpoczywa w Beskidach i postanowił zobaczyć Matyskę.

Beskidzka Golgota jest już niemal gotowa. 12 września zaplanowano uroczystość jej poświęcenia. Ale zaczęły się kłopoty. - Ja się boję, że przez to, co ludzie gadają, to naszej drogi krzyżowej w ogóle nie poświęcą - mówi nam jeden z mieszkańców.

Problem wywołała Maria K. Kominek na stronach Internetowej Gazety Katolików.

Jej zdaniem Beskidzka Golgota pełna jest masońskiej symboliki, a stacje "urągają wszystkim
kanonom religijnym i są wręcz manifestacją nienawiści do Chrystusa. A nad czymś takim nie można przejść spokojnie. Przesłanie artysty
bowiem jest aż za nadto czytelne i niestety, nie ma wiele wspólnego z chrześcijaństwem" - napisała Kominek.

Jej zdaniem na przykład Stacja XIV to Pan Jezus w brzuchu węża. Nie lepsza jest Stacja I. Kominek zastanawia się, symbolem czego jest złamana kolumna. Według niej może być zakamuflowanym
obrazem stosunku płciowego. Wierzba w Stacji III ma jej zdaniem sugerować,że Jezus popełnił samobójstwo. I tak dalej, i tak dalej. Co stacja, to gorsze zarzuty.

Grzegorz Madej z Bielska-Białej, artysta malarz, grafik i antykwariusz,który interesuje się masoni-kami w artykule Kominek: - To totalne bzdury.
Każdy z tych argumentów można prosto obalić. A idąc tym tokiem rozumowania,symboli masońskich można się doszukać wszędzie - mówi.

Ale Kominek domaga się, by "spiłować, zeszlifować czy w inny sposób zdjąć fartuszek diabła, usunąć kolumny i piramidy, zdjąć sowę ze Stacji IV,
zmienić układ kamieni" itd.

I można by się z tego śmiać, gdyby nie to, że wieść rozeszła się już po Polsce. Na YouTube można obejrzeć film z pielgrzymki Rodziny Radia Maryja.
Jeden z pielgrzymów opowiada o "masońskiej drodze krzyżowej na południu Polski".W internecie trwają dyskusje. Pojawiły się nawet pomysły, żeby profe-sorowi Dźwigajowi oddać pieniądze, zburzyć stacje i wybudować nowe, "prawdziwie chrześcijańskie". Jakby kłopotów było mało,poglądy Kominek znalazły zwolenników wśród mieszkańców, bo na drzewach w miejscowościach Żywiecczyzny zawisły ulotki ostrzegające, że Beskidzka Golgota to... dzieło
szatana. Grupa wiernych interweniowała nawet u Tadeusza Rakoczego, biskupa diecezji bielsko-żywieckiej.

A to uwagi do poszczególnych stacji i ich zdjęcia:

Stacja XI: Jezus do krzyża przybity. Śmierć nie ma kosy, ma w ręku młotek, być może jest to nawiązanie do symbolu ma-sońskiego młota, którym zabito mistrza Hirama (wg Marii K. Kominek)

Stacja VII: Jezus upada po raz drugi. Problem jest w trzynastym detalu - to stela, na której w wielu językach napisano słowo "Ty". Co to za stela? Do kogo się odnosi? (Maria K. Kominek)


Stacja VI: Weronika ociera twarz Jezusa. Dlaczego Pan Jezus przyklęka przed Weroniką? Powinno być na odwrót! Przed kim przyklęka Pan Jezus: przed
Weroniką czy przed sową? (Maria K. Kominek)

Stacja V: Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi. Dlaczego odebrano Jezusowi krzyż, dlaczego Jezus po prostu się przygląda? Dlaczego papież niesie ten krzyż na odwrót? I wreszcie: Czy to naprawdę twarz papieża? (Maria K. Kominek)

Stacja IV: Jezus spotyka Matkę swoją. Dlaczego Matka stoi niżej, czyżby tu odgrywała rolę symbolika stopni masońskich? I data: A.D. 955 - rok objęcia tronu papieskiego przez Jana XII, papieża tzw. okresu pornokracji. (Maria K.
Kominek)

Stacja III: Jezus upada po raz pierwszy. Co to jest za drzewo? Czy to sugestia, że Jezus jest po prostu zwykłym samobójcą? (Maria K. Kominek)

Nie możesz dodać komentarza.

  Wyświetlanie: od najstarszego | od najnowszego